Istanbul

11:43 ime 1 Comments

Acum cat fierbe ciorba de vacuta sa va povestesc despre luna de miere (care a tinut fix 3 zile) de la Istanbul. Intr-o zi ma uitam eu pe net si ma gandeam ca ce frumos ar fi sa mergem la Moscova. Si uitandu-ma eu asa in partea aia, am ajuns la Istanbul, care era convenabil mult mai aproape si mult mai accesibil. Si am zis ca ar fi frumos sa dam o fuga sa vedem care e treaba acolo. S-a potrivit sa fie chiar dupa nunta, asa ca sa-i zicem luna de miere.

Am plecat noi cu masina. Pana acolo no problem. Liber, doar noi si drumul. Ajungem noi la intrarea in Istanbul (asta inseamnand cam la 20 km de centru) si dintr-o data din pustiu totul se transforma in cea mai aglomerata aglomeratie pe care am vazut-o ever. De data asta eram noi intre 7 tiruri...si dincolo de ele alte tiruri si masini, care taiau benzi si claxonau si parca voiau sa treaca peste noi. Parca in locul ala erau toti oamenii de pe planeta care nu au auzit de avion, tren si teleportare si au hotarat sa vina cu masina la Istanbul...care e mare si populat!

Facem noi vreo 2 ore pana la hotel printr-un trafic ca in povesti (nu in sensul bun al povestilor) si ne cazam. Oameni draguti, n-am ce zice, care ne cazeaza in camera cu jacuzzi ca de, suntem in luna de miere:) Am stat la Kupeli Palace Hotel, hotel ales de Iubitu' dar decorat de mine parca:) Hotelul nu avea restaurant (sau bar) asa ca ne-am aventurat in oras. In oras multi turci am gasit...si multe chestii made in China, dar am gasit si ceva mancare buna...cu cat mai ieftina cu atat mai buna...la propriu!

In prima seara am mancat in cartier, vis a vis de un magazin de mase plastice/croitorie in fata caruia statea un nene croitor/vanzator de mase plastice si dirija traficul. Dragut baiatul de la restaurant, paine din partea casei (ca peste tot) si ceai la final sa digeram bine carnurile grele de oi si boi. Eu am mancat paine si un aperitiv de tartinabile care n-a iesit in poze, iar Iubitu' a mancat un kebab din toate animalele.

Ne-am mai distrat cu peste ca era mult si proaspat pescuit...si mergea tare bine cu Efes Pilsen:)

...niste musaca ciudata, nu ca la noi, ci mai mult ca o zacusca si o chestie care banuiesc ca e specifica la turci - pida (asa scria pe meniu) - care e un fel de pizza da cu mai multa coca. Foarte buna.

Vineri la pranz pentru ca ploua si ne era frig si ne simteam fitosi, am zis ca mancam si noi ca boierii (turci) la un restaurant mai de fite asa...fita a fost, ca seara Iubitu' nu a mai mancat nimic pentru ca i-a picat "prea bine" mancarea la pranz. Eu in schimb, avand un stomac rezistent si mancand foarte multa paine (cred ca de-asta am si rezistat) seara eram infometata tare, drept pentru care am intrat in cea mai bodega de bodega pe care am gasit-o pe o straduta laturalnica si am mancat, la recomandarea Rodicai, Ali Nazik - the best thing in Istanbul! Cand o sa fac eu un Turkish Party o sa fac Ali din asta ca tare bun e si atunci va dau si reteta.

Bodega asta in care am mancat era asa, pitoreasca, si mirosea a vechi si putin a murdar :) Da' era de atmosfera. Imi pare rau de Iubitu' ca nu a profitat. A baut un ceai la final...

Intre mese ne-am delecatat cu castane. Mai puteam alege porumb fiert sau copt, tot la coltul strazii, dar am zis sa nu fim chiar ca la Mamaia...sa o dam mai exotic asa...

In concluzie, la Istanbul e buna mancarea ieftina, painea gratis la orice masa si ceaiul de mere. La Istanbul e frumos in Spice Bazar. Aglomerat, targuit, dar frumos. Miroase bine si totul e colorat. La Istanbul e probabil mai frumos daca e soare.

La Istanbul nu sunt bune preturile din Bazar. Sunt foarte mari. Gasim aceleasi produse langa Bazar la preturi decente fara targuieli.

A fost frumos, da' nu prea...A fost o experienta, dar nu as vrea sa o repet. Prea multa galagie, prea multa agitatie, prea multe reguli de circulatie nerespectate...

Am stins si focul la ciorba, acum ma culc...vremea asta plangacioasa is very depressing...